tandläkarångest...

Har aldrig haft ont av att gå till "plågis" men sedan i våras då jag började få problem med en kindtand så har jag utvecklat tandläkarskräck detta pga av att bedövningen tog inte och jag led i en timma under tiden som tandläkaren borrade i min onda infekterade tand.. Det gjorde så in i helvete ont...

Nu har jag en provistorisk fyllning som jag måste byta och min skräck är att denna tand ska börja krångla igen, Det pga av den har en spricka i sig som förmodligen kommer att göra sig påmind när man börjar borra i tanden igen. Den risken finns som han sa.... och jag vill verkligen inte rotfylla det är både DYRT och smärtsamt.
Nä då får han dra ut skiten i stället...

Nu tror jag att jag har fått en infektion i tandbenet och det tror jag beror på att sprickan i tanden nu gått så djupt att det kommit bakterier ner i roten, jag har nämnligen inte ont vare sig av kallt eller varmt inte heller när jag tuggar på tanden så gör det ont. Nä det verkar nere i käkbenet och  jag vet verkligen inte vad jag ska göra.

Det är Julafton på Lördag...... hade det inte varit det så hade jag nog inte tvekat men jag är så orolig att om jag går till tandläkaren idag eller imorgon så tar det 2-3 dagar så börjar det göra ont igen och då är det stängt.... men om jag itne gör något så är det stängt ialla fall men det är nog inte tanden som är problemet så varför väcka den björn som sover. Infektion i käken kanske inte "plågis" göra något åt eller har jag fel......?

Antagligen har jag fel, jag kommer inte åt detta problem

JAG MÅSTE HELT ENKELT GÅ TILL TANDLÄKREN OCH BORRA UPP OCH FYLLA IGEN.
SEN TAR DET VÄL NÅGRA DAGAR SÅ ÄR ELÄNDET IGÅNG.. OCH JULEN FÖRSTÖRD:(((((((

ångest på hög nivå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0